השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין מקרקעין בחיפה

    נא ליצור קשר עם המשרד בטלפון: 04-8266570

    עורך דין מקרקעין בחיפה והקריות משה ורועי בורנשטיין הינו משרד עורכי דין מהמובילים בארץ והצפון בפרט, משרד עורך דין מקרקעין בחיפה שלנו מתמחה במקרקעין-נדל"ן. למשרדנו ישנו ניסיון רב בליווי לקוחות עסקיים ופרטיים במגוון רחב של תחומים כגון: תעבורה, פלילי, נזיקין ומקרקעין ונדל"ן. אנחנו כעורכי דין מקרקעין, נתרום מהידע המקצועי שלנו לקהל לקוחותינו לכל אורך הדרך, בכל שלב משלבי העסקה, אנחנו נעשה את בדיקת המיסוי וכדאיות עתידית, שיקולים בתכנון מס לתשלום מינימאלי ובמקרים מסוימים בדיקות לקבלת פטור לזכאים מינימאלי ובמקרים מסוימים בדיקות לקבלת פטור לזכאים. אם אתם זקוקים לייעוץ של עורך דין פלילי בקריות צרו קשר בהקדם.

    אנחנו נענה על מגוון שאלות בתחום המקרקעין כגון , היתרי בנייה , נסח טאבו, הפשרת והפקעת קרקעות.

    היתרי בנייה

    מתי לא מקבלים היתר בנייה? במקרים שבהם יש חריגות בניה שאינם נתנות להסדרה, סטייה ניכרת מהתכנית בנייה במקום, לא ניתן לקבל היתר בנייה. מה זו סטייה ניכרת? שאלה לא פשוטה, כשבעיקרון – סטייה מהותית היא בקשה השונה מהתכנית התקפה/ התוכנית הקיימת בצורה מהותית, לדוגמה – שינוי ייעוד השטח או דרישת זכויות בנייה מעבר לזכויות שנקבעו בתכנית. במקרים כאלה יש צורך בהליך של שינוי תכנית (שינוי תב"ע)כתנאי למתן היתר. כלומר, יש לבקש תוכנית שינוי מתאר שזה תהליך ארוך יותר ובקשה "גדולה" יותר, ואז לבקש את היתר הבנייה. אבל גם כאן יש הקלות – תחת תנאים מסוימים, סטייה אינה נחשבת לסטייה מהותית ואז כן ניתן לקבל היתר בנייה, ועושים זאת תחת בקשה להקלה או שימוש חורג. שימוש חורג – שימוש השונה מזה שנקבע בתכנית בהיתר, כגון: שימוש לגן ילדים באזור המיועד למגורים. עד כאן, ההגדרות והתיאוריה, אבל איך עושים? מה עושים? למי פונים כדי לקבל היתר בנייה? אז הכתובת היא כאמור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הפנייה היא פרוצדורה לא פשוטה הכוללת מספר שלבים.

    הפשרת והפקעת קרקעות

    מרבית הקרקעות בישראל שייכות למנהל מקרקעי ישראל הקובע את הייעוד שלהן ומאפשר את המכירה שלהן לצרכי מגורים או חקלאות. קרקעות חקלאיות שמיועדות למכירת לצרכי בניית מבני מגורים או מבנים ציבוריים עוברות תהליך שנקרא הפשרת קרקעות שמשמעותו התרת הקרקע המיועדת לחקלאות למבני מגורים. את המושג הפשרת קרקעות או הפקעת קרקעות ניתן לשמוע הרבה בתקופה האחרונות הודות למגמת קבוצות הרכישה להיות יותר ויותר נפוצה. מהו התהליך התקין לביצוע הפקעת קרקעות לצרכי מבני מגורים, אילו מיסים מוטלים על הרוכשים של הקרקע ומה כדאי לבדוק לפני רכישת הקרקע? להלן התשובות. הפשרת קרקעות לטובת מבני מגורים הפשרת קרקעות לטובת מבני מגורים היא למעשה הפיכת קרקע חקלאית לקרקע שתאוכלס בבנייני מגורים. שטחי קרקע חקלאית גדולים מאוד המוסבים לשטחי מגורים לרוב יחולקו גם לשטחים שישמשו שירותים ומבנים ציבוריים כמו סלילת כבישים, מבנים ציבוריים של הרשות המקומית, פארקים, מרכזי קניות ועוד. חלוקת השטח לצרכים ציבוריים ולצרכי מגורים הופכת את השטח לנוח וייעודי לאכלוס על ידי קהילות.

    נסח טאבו

    טאבו הינה השיטה של רישום נכסי נדל"ן בישראל. מנוהלת ע"י לשכות רישום המקרקעין הפזורות ברחבי הארץ, כגון – טאבו רחובות, טאבו תל אביב, טאבו נתניה, טאבו ירושלים, ועוד… נכס הרשום בטאבו, יש חזקה לתקינות ונכונות האמור במרשם ה"נסח" – תמצית רישום מידע, מונפק על ידי לשכת רישום המקרקעין, מטעם מדינת ישראל. נסח טאבו הינו תעודת זהות של נכס, מכיל מידע על בעלויות, משכנתא, הערות אזהרה אזהרה, ועוד, או נכס נדל"ן, כי כך עסקה הינה כפופה להן.ן הרישום בטאבו פתוח לציבור, לא רק עורכי דין, אלא למעשה כל אדם רשאי להוציא לעצמו נסח טאבו, ללא צורך להוכיח זיקה לנכס. הוצאת נסח טאבו כרוכה בתשלום אגרה. נכון לשנת 2019 נסח מקורי עולה 72.5 ש"ח ונסח באינטרנט עולה 15.9 ש"ח. כדי להוציא נסח טאבו יש צורך במספרי גוש וחלקה של הנכס, ואם מדובר בבית משותף יש צורך גם במספר תת-חלקה.

    עו"ד מקרקעין בחיפה משה בורנשטיין מתמחה במגוון תחומים בתחום המקרקעין והנדל"ן ובין השאר. המשרד עוסק גם בעסקאות תמ"א ,38 בהסכמי שיתוף במקרקעין או תביעות לפירוק שיתוף, והתחדשות עירונית, עסקאות מכר במושבים ובהרחבות, עסקאות קומבינציה. תחום התמחות נוסף של משה בורנשטיין הוא עורך דין נהיגה בשכרות והוא ישמח לעזור לכם בהקדם.

    השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      אמינות, אחריות ורצינות

      עורך דין מקרקעין בחיפה הוא איש מקצוע שחייב להתנהל באופן אחראי במיוחד, גם לנוכח סכומי הכסף המשמעותיים שמעורבים בכל נושא הקשור לנדל"ן, וגם בשל המורכבות שמאפיינת כל מקרה שהוא מטפל בו. כמו כן נדרשת יכולת להקדיש את מלוא תשומת הלב הנחוצה לכל פרט, ועוד יותר מכך אמינות ללא פשרות. עו"ד משה בורנשטיין מוכר כאיש מקצוע שמתנהל בשקיפות מוחלטת, באחריות רבה ובמלוא הרצינות. הוותק הרב תורם גם הוא לאיכות השירות לכל לקוח ולכל לקוחה.

      תחומי הפעילות של עורך דין מקרקעין בחיפה

      • שיתוף במקרקעין – במקרים שבהם הבעלות על נכס – דירה, מגרש, חנות, בניין שלם וכו' – נחלקת בין מספר אנשים, כדאי להיעזר בעורך דין מיומן כדי להסדיר את הזכויות כמו גם החובות של השותפים. כך לדוגמה בניית בית דו-משפחתי נשענת על שיתוף במקרקעין. באופן דומה נדרשת עזרת עו"ד מקרקעין מנוסה לצורך פירוק שיתוף, למשל במסגרת הליכי ירושה.
      • חוזה מכר – עורך דין מומחה לענייני מקרקעין מסייע למוכרי נכסים לערוך חוזה מכר שיעגן את האינטרסים שלהם וימנע הפתעות לא נעימות. גם למי שקונה נכס מומלץ להיעזר בעורך דין בתחום כדי לוודא שהוא לא מסכן את כספו באופן חסר אחריות.
      • היתכנות למימוש תמ"א 38 – בדיקות מדוקדקות על-מנת לוודא שישנה היתכנות של ממש לפרויקט התחדשות עירונית. בנוסף עורך הדין שמלווה את הדיירים מבצע בדיקת נאותות לכל יזם שמציע את שירותיו ומטפל גם בסוגיית דיירים סרבנים אם ישנם כאלה.
      • הגשת התנגדות לוועדה מקומית / מחוזית לתכנון ובנייה – בין אם עקב פגיעה בזכויות ובין אם בשל חשש לפגיעה באיכות החיים, בין אם התנגדות של אדם אחד ובין אם התנגדות קבוצתית.

      עורך דין מקרקעין בחיפה

      רמת המחירים של הנדל"ן בחיפה אמנם לא הגיעה לזו של תל אביב, אבל גם כך מדובר בעיר השלישית בגודלה בישראל ובמרכז מטרופוליני עבור הצפון כולו – כך ששירותיו של עורך דין מקרקעין בחיפה עשויים להיות מועילים מאוד ואפילו קריטיים. משרד עו"ד משה בורנשטיין מספק מגוון רחב של שירותים בתחום זה.

      קידום אתרי עורכי דין קידום אתרי עורכי דין