השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    פסילת רישיון נהיגה

    איך מגישים בקשה לביטול פסילת רישיון נהיגה?

    רישיונכם נשלל או נפסל? חשוב שתדעו את זכויותיכם. לא כל פסילת רישיון נהיגה היא חד צדדית, ובמקרים רבים, בעזרתו של עורך דין תעבורה מיומן והמבין את כל הדקויות הקטנות, ניתן לערער על ההחלטה, אם ימצא שאינה צודקת, ולהשיב לכם את רישיונכם.

    פסילת רישיון נהיגה – מה זה אומר?

    פסילת רישיון נהיגה יכולה להיות פסילה הנקראת פסילה מנהלית, פסילה בגין שיטת הניקוד, ופסילה מטעם משרד הבריאות.

    פסילה מנהלית- מדובר בפסילת רישיון הנהיגה, שאינה מתבצעת על ידי סמכות שהיא שיפוטית. אותה פסילה ניתנת לרוב על ידי שוטר, או על ידי רשות הרישוי, המפעילה שיקול דעת שניתן לה עפ"י חוק. פסילה בסמכות שוטר יכולה להינתן החל משלושים ועד לתשעים יום, בהתאם לנסיבות ושיקול דעתו. אם ניתנה פסילה מנהלית על ידי רשות הרישוי, היא יכולה להיות גם לתקופה ארוכה יותר עד תשעה חודשים.

    פסילה בגין שיטת הניקוד- על פי חוק, ישנן עברות תנועה, בגינן, בנוסף לקנסות ועונשים אחרים המוטלים על עובר העברה, נצברות לרעתו נקודות במשרד הרישוי. אם הגיע למספר נקודות של מעל שלושים ושש, יכול משרד הרישוי לפסול אוטומטית את רישיונו של הנהג למשך שלושה חודשים, ולעתים לפרק זמן ארוך יותר.

    פסילה מטעם משרד הבריאות- קיימים מקרים בהם משרד הרישוי פוסלת רישיון נהיגה עבור מי שלדעתו אינו כשיר לנהיגה מבחינה רפואית. מידע על מצבו של הנהג מתקבל במשרד הרישוי מהמכון הרפוא לבטיחות בדרכים. כך שאנשים אפילפטיים, או אנשים שבריאותם לקויה, או יש חדש לבריאות נפשית לקויה, עלולים למצוא עצמם יום בהיר אחד ללא רישיון נהיגה. למידע נוסף וייעוץ של עורך דין פלילי בקריות צרו קשר עוד היום.

    פסילת רישיון נהיגה – האם ניתן לבטל אותה?

    אם ניתנה פסילה מנהלית על ידי שוטר, ניתן ובטלה באמצעות פנייה לבית המשפט לתעבורה. אם יוכח לבית משפט זה כי הנהג שרישיונו נפסל אינו מסוכן לסביבתו בכביש, יבטל בית המשפט פסילה זו. הסיכויים לביטול הפסילה גדלים בצורה משמעותית, על ידי יצוג נאות של עורך דין לתעבורה, שינמק את הטענות והבקשות, ויביא דוגמאות של התנהגות הנהג בכביש בדרך כלל, וממצאים חשובים נוספים.

    פסילת רישיון נהיגה בגין שיטת ניקוד אף היא ניתנת לביטול באמצעות פנייה לבית המשפט לעניינים מנהליים, ועם עתירה מנהלית אשר מערערת את שיקול דעתו של משרד הרישוי, ובעצם שואלת, כיצד הוא יכול להפעיל שיקול דעת, על סמך נקודות בלבד, וללא היכרות עם הנהג המדובר. על אף שמשרד הרישוי מוסמך לפסול רישיון נהיגה על פי חוק ובהתאם לשיטת הניקוד, עדיין יש מקום לבחון את שיקול דעת זה, ואם יוגשו עדויות ומסמכים המציגים את התנהגות הנהג בכביש ואת אופיו, וביצוג הולם של עורך דין לתעבורה, יש הרבה סיכויים כי רישיונכם יושב לכם חזרה.

    פסילת רישיון בגין החלטת רשות הרישוי על פי המלצות המכון הרפואי ניתנות לערעור ולביטול, מה גם שפעמים רבות מדובר בהחלטות שגויות. יצוג של עורך דין לתעבורה מעלה משמעותית את הסיכוי לביטול פסילת רישיון נהיגה.

    השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      שלילת רישיון – מתי זה יכול לקרות?

      פסילת רישיון נהיגה יתבצע כאשר לשוטר יסוד סביר שהנהג ביצע עבירה. בין אם מדובר במעורבות בתאונת דרכים באשמת הנהג, נהג חדש הנוהג ללא מלווה, נהיגה תחת השפעת סמים או תחת השפעת אלכוהול או שמא מדובר בעבירות תנועה אחרות – לכך תהיה השלכה חמורה בהמשך. זאת כאשר פסילת הרישיון היא אחת הדוגמאות המרכזיות. לקבלת פרטים נוספים בנושא, יש לפנות אל עורך דין משה בורנשטיין. עו"ד בורנשטיין עוסק בדיני תעבורה, נזיקין ופלילי.

      מה חשוב לדעת על פסילת רישיון נהיגה?

      מגוון מקרים עלולים להביא לכדי פסילת רישיון נהיגה: נהיגה תחת השפעת אלכוהול, נהיגה תחת השפעת סמים, סיכון הולך רגל במעבר חצייה, עקיפה בכביש לא פנוי, גרימת מוות ברשלנות ועוד. את פסילת רישיון הנהיגה רשאים להטיל הגופים הבאים: בית המשפט, המשטרה ומשרד הרישוי. זאת כאשר ישנם 3 סוגים עיקריים של פסילת רישיון נהיגה:

      פסילת רישיון מטעם בית המשפט, כאשר מדובר בעבירת תנועה
      פסילת רישיון מטעם משרד הרישוי לאור צבירת נקודות חובה
      פסילת רישיון מטעם קצין משטרה; פסילה המוכרת גם בתור פסילה מנהלתית

      במקרים אלו, יש לפנות אל עורך דין העוסק בתחום דיני התעבורה. סיועו של עורך דין יסייע לכם רבות בגיבוש האסטרטגיה והוצאתה המקצועית אל הפועל. בין היתר, ובהתאם לסוג פסילת הרישיון שהתקבלה, כך ניתן יהיה להגיש ערעור על הפסילה – ובהמשך אף להתחיל בתהליך החזרת הרישיון.

      בהמשך, עו"ד בתחום התעבורה ילווה אתכם ויסביר מהיכן מקבלים את הרישיון לאחר פסילתו. זאת, לצורך חזרה לנהיגה ולשגרה המוכרת.

      רצוי לבצע בירור פסילת רישיון נהיגה על ידי עורך דין

      במקרים בהם רישיון הנהיגה שלכם נפסל, יש לפנות אל עורך דין משה בורנשטיין. כך תוכלו להתחיל בתהליך העבודה – תוך שמירה על שיקול דעת וגיבוש הצעדים הבאים. יחדיו, ניתן יהיה לאמוד את הסיכויים שלכם לזכייה בתביעה או בערעור, כמו גם לקבל ייצוג משפטי מקצועי אל מול הגורמים הרלוונטיים. במקרים אחרים, ולאחר בחינת התיק שלכם, תישקל גם עסקת טיעון אם וכאשר העבירה שביצעתם איננה ניתנת לערעור כלל.

      פסילת רישיון

      ישנן סיבות שונות בגינן מגיעים אל פסילת רישיון. החל מנהג הנתפס בעת נהיגה בשכרות, פסילה מנהלית עקב אי הופעה לשימוע, הרשעה במשפט תעבורה כמו גם במגוון מקרים נוספים. על מנת להתמודד מצב מורכב ומאתגר זה, המשליך רבות על חייו של הנהג, יש לפנות אל עורך דין משה בורנשטיין. תחומי עיסוקו של עו"ד בורנשטיין הינם: דיני תעבורה, נזיקין ופלילי. בעברו שימוש עורך דין בורנשטיין בתור קצין משטרה בכיר בתחום המבצעים והתעבורה.

      פסילת רישיון: היבטים שונים

      פסילת רישיון מוסמכים לחלק שלושה גורמים מרכזיים: בית המשפט לתעבורה, קציני משטרה המוסמכים לכך ומשרד הרישוי. הסיבות לפסילת הרישיון משתנות מנהג לנהג, כאשר ביכולתו של קצין משטרה, לדוגמא, לפסול את רישיון הנהיגה במספר מקרים מרכזיים:

      כאשר הנהג מואשם בעברת תנועה וקיבל דו"ח תנועה, יפסל רישיון הנהיגה לפרק זמן של 30 יום.
      כאשר הנהג היה מעורב בתאונת דרכים, יפסל רישיון הנהיגה לפרק זמן של 60 יום.
      כאשר הנהג היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית, יפסל רישיון הנהיגה לפרק זמן של 90 יום.

      פסילת רישיונו של הנהג הינה פעולה מנהלית אשר העבירה עצמה נקבעת בהליכים בבית המשפט. עם זאת, חשוב להדגיש כי השלכות פסילת הרישיון על חייו של הנהג הן רבות. בשל כך, על מנת לטפל במצב באחריות ובשיקול דעת, יש לפנות אל עורך דין בתחום התעבורה. באמצעות שיתוף פעולה זה, ניתן יהיה לגבש את אסטרטגיית הפעולה, לאסוף את מלוא הראיות התומכות בגרסת הנהג ולהגיש זאת לגורמים הרלוונטיים.

      בטלו את פסילת רישיון הנהיגה שלכם

      באילו מקרים ניתן לפסול את רישיון הנהיגה? מתי ניתן לחדש את הרישיון וכיצד? הליכים אלו דורשים סיוע משפטי מקצועי, מענה אתו מספק עורך דין משה בורנשטיין. עו"ד בורנשטיין מסייע למגוון לקוחות ומוצא עניין רב בהוכחת חפותם – גם במקרים המורכבים והמאתגרים ביותר. לצד מענה בתחום התעבורה, ניתן לפנות אל עורך דין בורנשטיין גם לצורך טיפול בעבירות פליליות האסורות על פי חוק כדוגמת: גרימת מוות ברשלנות, שימוש וסחר בסמים, עבירות מין, עבירות אלימות, איומים, הטרדות ועוד.

      נהיגה בפסילת רישיון – דרכי התמודדות

      משטרת ישראל מחמירה מאד עם נהגים הנוהגים בזמן שרישיונם נשלל או נפסל. על פי החוק, נהיגה בפסילת רישיון תגרור אחריה ענישה מחמירה מאד הכוללת שלוש שנות מאסר בפועל, ואין הקלות בענישה זו, בנוסף לקנסות הכבדים המוטלים על הנהג. עדיין, ישנם מקרים בהם בוחן עורך דין תעבורה את המקרה לגופו, ובאפשרותו לזכות את הנהג מענישה מחמירה זו.

      נהיגה בפסילת רישיון – ההתמודדות

      פסילת רישיון היא אחד האמצעים הקיצוניים ביותר בהם נוקט בית המשפט לתעבורה, בגין עברות תעבורה חמורות. לעתים, אפילו טרם ההרשעה ה"רשמית", מוטלת פסילה מנהלית על הנהג. אם נהג נתפס כשהוא נוהג ללא רישיון וטוען להגנתו כי מדובר בנסיעת חירום, או מבקש להתחשב בו, הרי שידועה לו הפסילה ובכל זאת עבר על החוק, ולא רק שנהג כשידוע לו שרישיונו נפסל, אלא עבר על החוק. מאידך, נהג שבאמת ובתמים מופתע כשעוצר אותו שוטר ומיידע אותו כי הוא נוהג בעת פסילת רישיונו, הוא נהג שעשוי באמת לא לדעת כי רישיונו נשלל. זה המקום בו עורך דין תעבורה בודק את נסיבות המקרה, את ראיותיה של התביעה, את הדרך בו נמסרה לנהג ההודעה בדבר פסילת רישיונו, וכל דרך נוספת העשויה לסייע לנהג לקבל זיכוי מלא, או לפחות הפחתה בעונשו.

      נהיגה בפסילת רישיון ותמיכת עורך דין תעבורה

      נהיגה בפסילת רישיון, אם היא ידועה לנהג, היא באמת עברה על עברה, כלומר, הנהג עבר עברה שבגינה נפסל רישיונו, ועל אף הפסילה הוא ממשיך ונוהג. כאמור, כל מקרה הוא לגופו, ולעתים יבדוק עורך דין תעבורה, לא רק את המקרה בו נתפס הנהג במצב של נהיגה בפסילת רישיון, אלא מה הביא מלכתחילה לפסילת רישיונו, והאם יש מקום לערער על פסילה ראשונית זו. בנוסף, הדרך בה מקבל הנהג הודעה על כי רישיונו נפסל היא באמצעות הדואר. על אף החוק המציין כי גם אם הנהג טוען כי לא קיבל את ההודעה, עדיין היא תקפה.

      ישנם מקרים ונסיבות חריגות, עימן ייגש עורך דין תעבורה, המייצג את הנהג, לבית המשפט, ויציין נסיבות חריגות אלו, שאינן תלויות בנהג, וינסה להפחית מעונשו או לקבל זיכוי. במקרים כאלו נדרש עורך דין תעבורה, מומחה בדיני תעבורה, מכיר את החוק על בוריו, ויודע לברר את הפרצות הקיימות בו, את התהליך כולו, אם התבצע כראוי על ידי התביעה, ורק באמצעות ניסיונו ומומחיותו, יוכל לסייע לנהג במצב קשה ומורכב זה.

      עורך דין תעבורה, פועל לפי כל כללי וחוקי האתיקה, הדין, החקיקה והפסיקה, אולם הוא מביא מניסיונו, מהיכרותו עם המערכת, מידיעת חוקי התעבורה על בורים, וינסה להרכיב את כל הפרטים הקטנים בפאזל המורכב הזה, עד לקבלת תמונה כוללת, אותה יציג בבית המשפט, וישטח את טענותיו כדי להטיל ספק בהחלטות התביעה ובפסיקות שנעשו מול הנהג שרישיונו נפסל.

      קידום אתרי עורכי דין קידום אתרי עורכי דין