השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    מחיקת נקודות תעבורה

    מה "מחירה" של כל עבירת תנועה וכיצד היא מתבטאת בנקודות? מתי בכלל ניתנות נקודות , שאם תצטברנה משמעות הדבר שלילת הרשיון לתקופה מסוימת? האם ניתן לערער על נקודות אלו? כל מה שרציתם לדעת על נקודות ועל מחיקת נקודות תעבורה.

    מהן נקודות תעבורה?

    ישנן עבירות תנועה להן מוגדרות נקודות הנרשמות לנהג שביצע את אותן עבירות התנועה, בנוסף לקנס או ענישה אחרת המוטלת עליו בגין אותה העבירה. הנקודות מחושבות לפי חומרת ודרגת העבירה, בטווח של שתי נקודות עד עשר נקודות. למשל, נסיעה בלילה או במועדים בהם נדרשת הדלקת אורות, ללא הדלקתם, עונשה שתי נקודות, בעוד שאי ציות לצמרור אין כניסה, "ערכו" שש נקודות, ולעומת זאת, עקיפה בקו הפרדה שאינו מיועד לעקיפה, והינו רצוף, דינה עשר נקודות.

    נקודות אלו נרשמות לחובתו של הנהג, בנוסף להרשעתו בתשלום קנס או ענישות אחרות. נקודות אלו נצברות לתקופה של שנתיים ממועד העברה, ולאחר שנתיים הן נמחקות. אם צבר הנהג שתים עשרה נקודות לחובתו, יהיה עליו להתייצב לקורס נהיגה מונעת, הכולל מבחן בסיומו, ועל חשבון הנהג. אם הנהג צובר עשרים ושתיים נקודות, מוארכת תקופת רישום וצבירת נקודות אלו לארבע שנים במקום שנתיים, ואם הגיע למספר של שלושים ושש נקודות, יישלל רישיונו באופן אוטומטי למשך שלושה חודשים, כאשר בסיומם ייאלץ לעבור מבחן נהגה עיוני, הדומה למבחן התאוריה שעובר כל נהג חדש. רק כך יוכל לאפס את מצב הנקודות ולקבל את רשיונו חזרה.

    מחיקת נקודות תעבורה בעזרת עורך דין תעבורה

    כאמור, אם הנהג צבר שתים עשרה נקודות והתייצב כנדרש לקורס נהיגה מונעה (בן שנים עשר מפגשים), ניגש למבחן ועמד בו, יימחקו נקודות אלו לחלוטין, כך גם נהג שצבר 36 נקודות, נשלל רשיונו ובתום התקופה ניגש למבחן תיאוריה ועמד בו בהצלחה. יחד עם זאת, בעזרתו של עורך דין תעבורה בחיפה, ניתן למחוק נקודות תעבורה, אם מערער עורך הדין המייצג את הנהג, ומביא טענות שנגד, המוכיחות כי מתן הנקודות לא היה מוצדק. עורך הדין, המומחה בדיני תעבורה, מכיר את כל הדקויות והניואנסים המרכיבים כל טענה מטעם התביעה, יכול לסייע לכם, ולבדוק פרטים רבים ומשמעותיים, בגינם נרשמו לחובתכם נקודות תעבורה.

    לעתים, הוא יכול לברר כיצד התנהלה המשטרה שרשמה את הדו"ח שבעקבותיו נרשמו נקודות כאלו או אחרות, האם פעלו לפי התקנות הרשומות בחוק, האם השוטר מוכשר ומיומן ומוסמך לעשות כך, האם הטענות מבוססות ומוכחות לחלוטין, ועוד. עורך דין תעבורה מיודע היטב בדיני תעבורה, בחקיקה, בפסיקה, ויכול לערער בבית המשפט על חומרת העונש, ועל נקודות התעבורה שניתנו, עד למחיקתן המלאה.

    חשיבותה של מחיקת נקודות תעבורה היא רבה מאד, מאחר ומעבר לעוגמת הנפש, יש חשש סביר מאד, כי באם יצטברו נקודות אלו, יגיע המצב לכדי שלילת רשיון, שלא לדבר על הקנסות הכבדים המוטלים על הנהג.

    חשוב להבין וללמוד את זכויותיכם, ורק עורך דין תעבורה, המומחה בדיני תעבורה, יוכל לשפוך אור על נקודות- תרתי משמע- רבות הקשורות בתעבורה, ואף להגיע למצב של מחיקת נקודות תעבורה לחלוטין.

    מחיקת נקודות חובה – איך מתבצע התהליך?

    ביכולתם של נהגים שצברו נקודות תעבורה, לפנות אל משרד הרישוי – ולבצע מחיקת נקודות תעבורה. פעולה זו תתבצע בהנחה והנהג מחזיק ב-22 נקודות תעבורה ומטה, כאשר נקודות אלו נצברו בפרק זמן של שנתיים. כך או כך, לקבלת מידע מקיף בנושא מחיקת נקודות התעבורה, כמו גם קבלת מענה משפטי מקצועי, ניתן לפנות אל עורך דין משה בורנשטיין. תחומי עיסוקו של עו"ד בורנשטיין הינם דיני תעבורה, נזיקין ופלילי. כמו כן, עורך דין בורנשטיין שימש בעבר כקצין משטרה בכיר בתחום המבצעים והתעבורה. לעו"ד זה ניסיון והבנה בהוכחת עבירות פליליות האסורות על פי חוק.

    מחיקת נקודות תעבורה: דגשים שונים

    ישנן דרכים שונות לבדוק את נהיגתם של אזרחים בארץ, ולבדוק כי הם מקפידים על נהיגה נכונה, בטוחה וזהירה. אחת הדרכים הינה שיטת נקודות התעבורה. כלומר, ככל שנהג צובר יותר ויותר נקודות, כך ניתן להסיק על העבירות שביצע וחומרתן – כאשר כמות הנקודות המינימלית לעבירות תעבורה עומדת על 2. זאת, כאשר כמות הנקודות המקסימלית לעבירות תעבורה עומדת על 10.

    נדגיש, בשלב זה, כי נהג שצבר עד 10 נקודות תעבורה, לא יקבל על כך ענישה. כמו כן, אם הוא לא ביצע עבירות נוספות, ימחקו נקודות אלו. אם וכאשר הנהג צובר נקודות תעבורה העולות על כך, יש לבחון את המצב ולפנות אל עורך דין בתחום התעבורה. זאת לצורך גיבוש אסטרטגיה מדויקת – ולצורך מחיקת נקודות תעבורה.

    איפוס נקודות תעבורה ע"י עורך דין יכול למנוע ירידה באיכות חייכם

    אין ספק, רישיון הנהיגה מעניק לנהגים עצמאות לנהל את חייהם ולהתפרנס בכבוד. עם זאת, במקרים רבים מהם צוברים כמות גבוהה של נקודות, אשר לעתים עלולה להוביל לפסילת רישיון נהיגה. על מנת להתמודד עם השלכות צבירתן של נקודות התעבורה, והענישה המגיעה עקב כך, יש לפנות בהקדם אל עורך דין משה בורנשטיין. יחדיו, ניתן יהיה לבדוק האם אכן מידת הענישה תואמת את נקודות התעבורה שנצברו ואת חומרת העבירה. בהתאם למידע זה, לצד פרטים חשובים אחרים, ניתן יהיה לבנות את התיק, לגבש אסטרטגיה – ולפנות אל הערכאות המשפטיות הרלוונטיות. לייעוץ של עורך דין פלילי בקריות חייגו אלינו בהקדם.

    השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      מחיקת נקודות

      בהתאם לעבירות התנועה שנהגים מבצעים, כך הם יצברו נקודות תעבורה. ככל שעבירת התנועה הינה חמורה יותר, כך יתווסף הניקוד לחובת הנהג – כאשר הענישה העלולה להגיע עקב כך הינה משמעותית. על מנת למנוע ככל האפשר את ההשלכות ההרסניות של כך על חייהם של הנהגים, ולהתחיל בהליך מחיקת נקודות, יש לפנות אל עורך דין משה בורנשטיין. תחומי העיסוק של עו"ד בורנשטיין הינם תעבורה, נזיקין ופלילי. את ניסיונו רכש עורך דין בורנשטיין, בין היתר, בתקופה בה שימש כקצין משטרה בכיר בתחום המבצעים והתעבורה.

      מחיקת נקודות: מה חשוב לדעת?

      משמעות ביצוע עבירות תנועה נושאת השלכות מגוונות. בין אם נהגתם תחת השפעת אלכוהול, תחת סמים, סירבתם לבדיקת ינשוף, נהגתם במהירות מופרזת, השתמשתם בטלפון בעת הנהיגה, נהגתם בזמן פסילה או שמא ביצעתם עבירת תנועה אחרת – בהתאם לכך תצברו נקודות תעבורה. זאת לצד עונשים אחרים כדוגמת קנסות, פסילת רישיון וכן הלאה.

      האופן בו נצברות הנקודות פועל כך: צבירה של עד 12 נקודות – יחויב הנהג בקורס נהיגה נכונה בסיסי. צבירה של 24 עד 34 נקודות – יחויב הנהג בקורס נהיגה נכונה מתקדם. צבירה של 36 נקודות ומעלה – ייפסל רישיונו של הנהג לפרק זמן של 3 חודשים. אם הנהג צובר 36 נקודות בפעם השנייה בפרק זמן של 6 שנים או שמא הוא צבור 72 נקודות – יפסל רישיון הנהיגה שלו לפרק זמן של 9 חודשים. זאת כאשר יהיה עליו לעמוד בדרישות נוספות.

      כך או כך, לענישות אלו השלכות מרחיקות לכת על חייהם של נהגים רבים. ובשל כך, רבים פונים אל עורך דין בתחום התעבורה. זאת בכדי להגיש בקשה לצורך מחיקת נקודות.

      מחיקת נקודות ברישיון כדי לחזור לנהוג כחוק

      כאשר נהגים בארץ מבצעים עבירות תנועה כאלו או אחרות, הם צוברים נקודות – שכאשר הן מצטברות יש לפעול בהתאם כדי לתקן זאת. כך יוכל להמשיך הנהג לנוהג באופן חוקי. על מנת ללמוד על כך ולקבל מענה מקצועי, יש לפנות אל עורך דין משה בורנשטיין.

      קידום אתרי עורכי דין קידום אתרי עורכי דין